مقاله ها

کلایمر پرتابل برقی

کلایمر پرتابل برقی  یا ” Electrical Suspended Scaffoldings ”

وسیله موقت برای دسترسی به ارتفاع می باشد. اصطلاح موقت به این معنا است که این سیستم به صورت ثابت در پروژه ساختمانی و صنعتی نصب نمی گردد و به وصورت پرتابل بوده و در صورت نیاز به راحتی قابلیت باز و بسته شدن و حمل و نقل و انبار کردن را دارد. کلیه بخش های طراحی و ساخت  این دستگاه در استاندارد EN 1808 تدوین شده است. لازم به توضیح است که سیستم های کلایمر، به دلیل کاربری خاص نفربری که برای آنها تعریف شده است، بایستی حداقل سیستم های ایمنی و طراحی که در استاندارد EN 1808 تدوین شده است را رعایت کنند.

کلایمر_پرتابل از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

1- کابین_کلایمر که شامل وینچ های کشنده، سبد، ترمزهای اضطراری و تابلو برق است که مهمترین بخش از ست کلایمر را شامل می شود.

وینچ های کشنده کلایمر مهمترین بخش از ست کلایمرها می باشد و تامین کننده نیروی لازم را برای بالابری برعهده دارد. این وینچ هادارای تکنولوژی بالایی بوده و در داخل آنها از سیستم های مختلف امنیتی استفاده شده است. طراحی و ساخت این وینچ ها نیز شامل رعایت استانداردهای مرتبط با EN 1808 می باشد. عملکرد این سیستم ها به نوعی طراحی شده است تا ایمنی و گیرایی بالایی را برای سیم بکسل کشنده دستگاه ایجاد نماید.

کابین های مدولار از پارت های متعددی تشکیل شده است. طول پارت های مورد استفاده ترکیبی از قسمت های 1 متری، 2 متری و 3 متری می باشد که می تواند به صورت ترکیبی مونتاژ شده و طول مورد دلخواه را بر اساس کاربری مورد انتظار مشتری تامین نماید. در پروژه های ساختمانی عمدتا از کابین های 6 متر که از سه پارت 2 متری (2+2+2) می باشد مورد استفاده قرار می دهند. جنس این کابین های می تواند از فلز با روکش گالوانیزه یا رنگ کوره ای، آلومینیوم باشد. جنس بر اساس کاربری تعریف شده برای دستگاه انتخاب می گردد. این کابین ها، کاربرد بسیار گسترده ای داشته و می تواند در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار بگیرد. برای همین به صورت استاندارد، کلایمرهای پرتابل با این کابین تولید می گردند.

2- سازه های نگه دارنده تلسکوپی کلایمر

این سازه های مهار کننده دارای کاربرد بسیار گسترده ای بوده و در بسیاری از کلایمر_پرتابل از این نوع سازه های مهار کننده استفاده می کنند. این سازه های مهار کننده شامل دو عدد سازه مهار کننده می باشد که با استفاده از وزنه های چدنی یا بتنی، وزن کاربران داخل کابین را تحمل می کنند. این سازه ها عمدتا به صورت رگلاژی طراحی و ساخت می گردند. در طراحی و ساخت این سازه ها موارد زیر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد

قابلیت تنظیم طول بوم سازه. بوم سازه برای نصب سیم بکسل های دستگاه می باشد. با استفاده از تنظیم طول این بوم، می توان فاصله مناسب کابین را با دیوار تنظیم کرد.

وزنه های تعادل و پایه نگه دارنده آن. این وزنه ها از جنس بتن با روکش فلزی و یا چدنی تولید می گردند و وزن کلی وزنه ها با استفاده از محاسبات که در ادامه تشریح می گردد آورده می شود.

کاربرد کلایمر_پرتابل: دسترسی به ارتفاع جهت انجام کارهای متعدد صنعتی و ساختمانی مانند نماکاری، نماشیی، تعمیر و نگه داری سایت های صنعتی، دسترسی به ارتفاع برای تعمیرات خاص دکل های نیروگاهی و… لذا کاربرد این سیستم بسیار گسترده می باشد و دامنه تعریف شده ای برای آن نمی توان در نظر گرفت.

مدل zlp630 -zlp800
ظرفیت700 الی 800 کیلوگرم خالص
ابعاد کابین کلایمر مدولار 6 متری (2+2+2) و کابین با ابعاد سفارشی
سازه های نگه دارندهسازه های مدولار و تلسکوپی در ارتفاع و طول بوم به همراه وزنه های تعادل استاندارد
سیستم های ایمنیترمز اضطراری safety lock، ترمز پاراشوت، قفل کن اتومات، کنترل بار
ارتفاع کاری کلایمرتا 100 متر

Share this post