مقاله ها

کلایمر پرتابل

تفاوت بالابر نفربر و کلایمر

بالابرنفر و کلایمر برای دسترسی نفرات به ارتفاع طراحی و ساخت شده اند و دارای سیستم های ایمنی متعدد هستند ولی هر کدام دارای کاربری و ساختار متفاوت نسبت به محل استفاده و نوع دسترسی دارند. در ادامه هر دو مدل تجهیز تشریح می گردد

1-بالابرنفر. بالابرهای نفربری برای دسترسی نفرات به ارتفاع طراحی و ساخت می گردند. بالابر نفر در مدل ها و ساختارهای مختلف طراحی و ساخت می گردد که از مهمترین آنها عبارتند از:

بالابر_ریلی: بالابر ریلی در مدل ها و ساختارهای متعدد از جمله بالابر_ ریلی تک و دوبل نسبت به ظرفیت و ارتفاع دسترسی دسته بندی می شود. از این نوع بالابر عمدتا در داخل سالن ها و مراکز تجاری و اداری برای تعمیرات داخلی استفاده می گردد.

بالابر_آکاردئونی: این نوع بالابر دارای ظرفیت بیشتر از 200 الی 500 کیلوگرم است و برای دسترسی نفرات به ارتفاع عمدتا در داخل سالن ها و انبار ها استفاده می گردد. مزیت اصلی این نوع بالابر ظرفیت بیشتر و ایمنی بالای آنها است.

کلایمر: کلایمر در مدل ها و ساختارهای متعدد دسته بندی می گردد که از مهمترین آنها عبارتند از :

کلایمر_پرتابل_برقی: این نوع کلایمر عمدتا جایگزین_داربست در نمای ساختمان است و برای دسترسی نفرات به نمای ساختمان استفاده می گردد. از مزیت های اصلی کلایمر در مقایسه با داربست می توان به ایمنی بسیار بالا به دلیل استفاده از انواع ترمزهای ایمنی و اضطراری و همچنین توجیه اقتصادی بسیار مناسب، افزایش سرعت اجرا اشاره کرد.

  • کلایمر_منوریل: کلایمر_منوریل برای دسترسی به نمای ساختمان های لوکس بعد از اتمام ساختمان و در مرحله بهره برداری کاربرد دارد. از کلایمر_منوریل برای تعمیر و نگه داری نما و شستشو و …. در مرحله بهره برداری ساختمان استفاده دارد.

همچنان که تشریح شد، بالابرنفربر و کلایمر دارای دو دسته بندی مختلف هستند و هر کدام دارای کاربری متفاوت است. ولی با توجه به اینکه هر دو مدل دستگاه برای نفربری طراحی شده است، دارای سیستم های ایمنی و استاندارد های بین المللی هستند.

کارفرمایان محترم برای دریافت مشاوره و بررسی موارد موارد مورد نیاز با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.